הפיכת מחשב כף יד ישן למרכז בידור

Posted on June 8, 2008

7


מזה זמן רב אני מנסה ללא הצלחה למכור את מחשב כף היד שליווה אותי במשך 4 שנים, לאחר שהצטרפתי למשתמשי אפל בכל העולם. שלא תבינו לא נכון, מדובר על מכשיר שגם במושגים של היום נחשב למכשיר מאוד משוכלל: בעל יכולת קריאת כרטיסי זיכרון נשלפים, בלו טוט ווויארלס ,אינפרא, אפשרות התקנת תוכנות שונות ללא פריצת המכשיר בשונה מאייפון, ועוד אופציות רבות. אבל – ויש אבל גדול – אין בו ג’י פי אס, על כן אפילו במחיר מצחיק של 650 שקל עדיין אף אחד לא רצה אותו במשך 4 חודשים תמימים.

חשבתי לעצמי מה אני עושה עכשיו עם המכשיר הזה? ממזמן רציתי לחתוך בחוטים שרצים ממערכת הסטריאו שלי למחשב הנייח 1, למחשב נייח 2  , למחשב הנייד 1 , למחשב נייד 2 עם קשר או בלי למערכת ההפעלה שרצה עליהם באותו רגע, ומה עם אני רוצה לאתחל מחשב או לעבור למחשב אחר? שוב צריך לעצור את המוזיקה וכו’ וכו’.

פיתרון יקר

אפל פתרו את הבעיה בדמות מכשיר שנקרא אירפורט אקספר

 (http://www.apple.com/airportexpress/), מכשיר זה נותן אפשרות לחברו ישירות למערכת הביתית ומסוגל לקבל תקשורת stream ל וידאו ואודיו. הצרה שהוא עולה 350 שקל.

החלטתי ליצור ממחשב כך היד שלי אירפורט אקספרס.

אז מה צריך?

תוכנת שרת שתדגום ותייצר “תחנת רדיו” מלאכותית על מחשב האם.

מכשיר שיקלוט את השדר ויעבירו אל המערכת הביתית.

המכשיר שיבצע את המעבר יכול להיות כל פוקט פיסי אשר מסוגל לקבל ולהשמיע סטרים של מוזיקה בשידור חי. אם שמעתם איתו רדיו אינטרנטי אז הוא מסוגל לכך.

תוכנות – יש בשוק רבות וטובות אבל אנחנו רוצים בחינם על כן:

לבעלי מערכות חלונות יש את windows media encoder החינמית – ניתן להשיגה כאן: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx

לבעלי מקינטוש ניתן להשתמש ב quicktime broadcaster החינמית – ניתן להשיגה כאן:

http://www.apple.com/quicktime/broadcaster/

לבעלי מערכות לינוקס השונות ניתן להשתמש ב :

http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialAudioStreaming.html

למרות שללינוקס היצע התוכנות החינמיות לשידורי אינטרנט כמעט אינסופי.

לעבודה

כעת מה שצריך לעשות זה כמובן להתקין את התוכנות השונות, להגדיר להן את הליין שמכניס מוזיקה והליין שמוציא מוזיקה – איש איש על פי כרטיס הקול שלו.

הרעיון המרכזי זהה בכולן – להגדיר את ה ip  של השרת , לישמור את ההגדרות שנבחרו (שם השרת שמשדר, איכות השמע שבו תשודר התחנה ועוד פרטים קטנים) בקובץ שאתם מעוניינים לפתוח בצד השני (אני השתמשתי ב wme כי על הפוקט יש חלונות), להעביר את הקובץ למחשב כך היד ( דרך מייל, כרטיס זיכרון או כל דרך אחרת), ולפתוח את הקובץ ( במקרה שלי עם מדיה פלייר) וזאת לאחר כמובן שהתחלתם בשידור התחנה שלכם.

המלצה כללית לבעלי מכשירי כף יד מבוססי חלונות, נגן מדיה מעולה וחינמי שנקרא gsplayer ומלווה אותי כ 4 שנים ללא אכזבה עימו אני נוהג לשמוע תחנות רדיו שאינן wme .

ומה הרעיון? 

פשוט מאוד, לקחנו מוצר ללא שימוש והשמשנו אותו כתחנת מדיה ניידת. כעת אפשר להוסיף תוכנות שליטה מרחוק ובכך לשלוט מכל מחשב בבית (או אפילו בשלט רחוק אם אתם ממש משועממים) במה שתשמעו דרך המערכת. כמו כן תוכלו לשמוע כל מה שתרצו כולל הסאונד של הסרט שאתם רואים ללא צורך לרוץ ולחבר או לנתק כבלים.

הדובדבן שבקצפת הוא האפשרות להתקין על המחשבים השונים בבית ftp server ולהיכנס דרך מחשב כף היד למחשבים השונים ולשמוע / לראות מוזיקה / סרטים.

עזרים נוספים?

תוכנת שליטה מרחוק למחשב כף היד (חינמית כמובן):

http://www.mymobiler.com/

אצלי הסיפור היה טיפה יותר מורכב מכיוון שכל מחשב בביתי מריץ מערכת הפעלה שונה: המחשב המרכזי מריץ חלונות כי אישתי אימה בגירושין כי נמאס לה מלינוקס , נייח עם דביאן, נייד משולב מערכות, ונייד מקינטוש.

בכדי לפתור את הבעיה החלטתי שמחשב החלונות ישלוט ישירות על מחשב כף היד , כאשר כל שאר המחשבים ישלטו במחשב החלונות דרך vnc server . ללינוקס ומק יש מערכות vnc חינמיות למכביר. לחלונות ניתן להשתמש בזאת:

http://www.tightvnc.com/

כמובן – חינמית.

ולסיום

חיי הפכו מאוד קלים מאז השינוי, אין מצב כעת שאני מוכר את מחשב כף היד, ובכלל סוף סוף אפשר לשמוע מוזיקה ולראות סרטים מאיפה ומתי שרק בא לי.

אשמח לענות לשאלות או להוסיף פרטים על פי בקשה.

Posted in: Open Source