מספר סרגלי עגינה במק אחד

Posted on October 17, 2008

0


רבים ממשתמשי מערכות מבוססות לינוקס ומק משתמשים באופציה של ניהול מספר שולחנות עבודה במקביל.

ניהול מספר שולחנות עבודה – יתרון ברור

ביום יום אנו מתרגלים בצורה לא מודעת לכך שכל אחד מהשולחנות מקבל יעוד משלו. אני לדוגמא מאוד אוהב להשתמש בשולחן מספר 1 לגלישה וקריאת מיילים, כאשר שולחן 2 בעיקר לתיכנות, שולחן 3 עבודות סטודנטיאליות ושולחן 4 למטרות קריאת ספרים.

על פי רוב אינני מכבה את המחשב (גם הנייד וגם הנייח) ומעבירם תמיד למצב stand by שמאפשר לי תמיד לחזור במהירות למצב ממנו עזבתי את המחשב תוך שניות בודדות, כך שלמעשה אינני סוגר לעולם תוכנות וקבצים בהם אני עוסק על כל אחד משולחנות העבודה, ימים ומדי פעם אף חודשים.

ומה עם מספר סרגלי עגינה?

הבעיה מתעוררת כל פעם שהייתי מעוניין לפתוח תוכנה הקשורה בצורה ישירה לשולחן העבודה עליו אני נמצא. נקודה זו הצריכה ממני להחזיק על סרגל העגינה מספר רב של קיצורים מיידים (שלא מוחבאים בתיקיות) מה שגרם לסרגל העגינה שלי להיראות מנופח בצורה מוגזמת ובכלל לא נעים לעין.

פתרון אלגנטי לבעיה

גולשים קצת

גולשים קצת

לאחרונה מצאתי תוכנה בשם dock spaces אשר מאפשרת לנהל מספר סרגלי עגינה שונים לחלוטין אחד מהשני. כאשר אני עובר בין שולחנות העבודה השונים אני יכול לשנות בצורה מיידית את סרגל העגינה ולהתאימו לתוכן השימוש עליו אני עובד באותו רגע ,באותו שולחן.

כתוצאה מכך נפח הקיצורים המיידים בסרגל הכלים הצטמצם בצורה דרסטית, שיניתי את סוג הסרגל לפי אופי השימוש בכל שולחן ושולחן (משהו שהייתי עושה ידנית עד כה) ומיותר לציין שהרשתי לעצמי להוציא תוכנות שלא הכללתי בסרגל המקורי מפאת המקום הדל.

התוכנה איננה משפיעה על ביצועי המערכת. הקוד נכתב בצורה יעילה. המעבר בין סרגל לסרגל מהיר וחלק גם כאשר הסרגלים שונים זה מזה בצורה מהותית וגרפית.

מתכנתים קצת

מתכנתים קצת

את התוכנה ניתן להשיג בקישור הזה, חינם כמובן.

כמה מילים על קאמינו

כבר זמן מה אני עוקב אחר דפדפן בשם קאמינו מבית מוזילה.  הדפדפן הינו קל משקל וחסר קישקושים ותוספות מיותרות. די דומה לספארי אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא קלות המשקל של הראשון מול השני.

קאמינו נכתב במיוחד לסביבת מקינטוש עם דגש על קוד המותאם למערכת בצורה מיטבית. מהירות הגלישה בו אכן הולכת ומשתפרת כל הזמן ונראה כי כבר מנצח אפילו את שועל אש הוותיק.

בנתיים יש חסרונות. בלתי ניתן להוסיף add-on לקאמינו שזאת בפני עצמה בעיה רצינית, אך גם לא לספארי (בצורה חינמית ממש). יש מספר תוספות שמוטמעות בערכה כגון חוסם פופ-אפים וכדומה(אך גם בספארי יש).

ניתן לכמת את היתרונות של קאמינו לכדי מהירות גבוהה וקלות משקל שבנתיים מנצחים את ספארי.

יאמר לזכות ספארי כי האחרון זכה זה מכבר בניקוד של 100 מתוך 100 במבחן acid, אך בתור משתמש ספארי לשעבר אינני יודע מה זה שווה כאשר הנאת הגלישה בו נופלת משועל אש.

שבת שלום לכולנו.

Tagged:
Posted in: Mac