המלצה לסרט וגם תירוץ

Posted on January 24, 2009

0


picture-1

ממממ…

שוב שלום לכולם, אני מעוניין לפתוח את הטור בהתנצלות קלה לחוסר הכתיבה שלי. שוב אני משתמש בתירוצי הידוע: תקופת המבחנים הגיע ואני שוקע כמו צוללת בים של לימודים. בכל אופן אני מאוד מקווה שבשבועיים הקרובים יגיע המצב לידי פיתרון.

המלצה לסרט

במהלך שוטטותי במרחבי האינטרנט, נזדמן לי להיתקל בסרט מאוד חביב שנגע בי בנקודה רגישה. הסרט הוא סרט  שצילם בחור קנדי בשם אלן זוויג במצלמת וואש פשוטה בביתו, ערך את הסרט , הוסיף מוזיקה והתוצר הסופי היה מבט דוקומנטרי מרתק על תרבות אספנות התקליטים.

כאחד מבני העדה , שנגמל מדרכיו הרעים , היו קטעים רבים בהם הרגשתי הזדהות עמוקה עם הנאמר בסרט. אלן דואג לצאת מביתו הדל , לבקר חברים וכל מיני פריקי אספנות רציניים (בעלי עשרות אלפים של תקליטים), לבקר אנשים שנגמלו מהמחלה ולנסות להבין את מקורה של ההתנהגות.

אומנם אינני מתקרב לרמת האספנים שהוא מראיין בסרט, אך כל אחד ואחד מהתחום ימצא שורות אשר יזדהה עימם מייד. קשה מאוד שלא לשים לב לאובססיה המשותפת שעולה בסרט.

לקראת סוף הסרט מתבררת תמונה קצת יותר עגומה. אינני חושב שאלן צילם את הסרט בכדי ממש לחקור את תרבות האספנות המזעזעת הזו. ככל שעברו הדקות היתה לי הרגשה מאוד חזקה שהסרט משנה את הכיוון שלו בעדינות מרובה לעבודת מחקר  על סוג מסויים של אנשים אשר מכנה משותף עדין נרקם ביניהם.השורות האחרונות בסרט חיזקו את טענתי. הסרט הזה הוא בעצם התוודות אמיתית וכנה מאוד.

במהלך הסרט הוא נפגש עם כל מיני בחורים תמהוניים, אחד המסרב לסדר את אוסף תקליטיו, שני הזוכר כל תקליט ותקליט בסדר שיריו, שלישי שהעדיף לזרוק לפח את כל תקליטיו ולא למכורם או להעבירם למישהו מטעמי צניעות ועוד סיפורים שונים ומשונים על אספן תקליטי אלויס שמחזיק כל תקליט במספר עותקים (!).

עד לפני זמן לא רב היה ניתן להורידו מאתרו של אלן אך משום מה האתר כבר לא פעיל. חיפוש קצרצר יביא אתכם לבטח לאתר הורדה חלופי.

כמו כן אני מצרף למעוניינים הצצה חטופה לסרט, תהנו.

תהנו

Posted in: Music